Sådan foregår betaling
Når du bestiller en rejse gennem Skov Rejser, kan betalingen foregå på to måder.
Bemærk: De tyske rejseselskaber sender ikke bekræftelser på at de har modtaget pengene på deres konto.
Her er intet nyt, godt nyt. Hvis i ikke hører noget om at pengene ikke er hos dem, så skal i tage det som om at alt er som det skal være.
Betal via kortbetaling
Hvis du vælger at betale via almindelig kortbetaling, bliver beløbet trukket automatisk. Dette er den nemmeste måde, da der ikke skal foretages noget yderligere. Betalingen vil gå igennem efter et par arbejdsdage fra aftalt betalingsdato. Hver opmærksom på, der går op til 3 arbejdsdage, da transaktionen foregår mellem to lande, så vi anbefaler at I holder øje med jeres konto.
Hvis der betales med VISA
Vær opmærksom på, at VISA har indført en begrænsning på udenlandsbetaling på 25.000 kr. Overstiger regningen dette beløb, vil det ikke være muligt for rejsebureauet at trække pengene. Derfor er det vigtigt at I kontakter jeres bank inden beløbet trækkes.
Betal via bankoverførsel
Hvis du vælger at betale ved bankoverførsel, kommer regningen fra rejsebureauet efter en til to uger, efter bookingen er foretaget. Hvor længe der går, inden du modtager regningen, afhænger af afrejsetidspunkt og rejsebureauet. Her skal du bruge det IBAN nummer som typisk står i fodnoten af den tilsendte regning (Se eksempler i bunden af siden). Du går ind på din egen netbank og vælger "udenlandsk overførsel". Her vil du blive bedt om at udfylde IBAN nummer, dato for overførsel, beløb, hvilken koto beløbet skal overføres fra og en evt. kommentar. Husk at skrive booking- eller regningnummeret på i "Besked til modtager"-feltet ved bankoverførslen. Ved nogle banker har du ikke mulighed for at skrive en kommentar til modtager. Hvis dette er tilfældet, eller hvis det virker uoverskueligt selv at gøre, kan du altid få din bank til at hjælpe dig med det, og ofte også gøre det for dig.
BEMÆRK:
Hvis din rejse er "last minute", er det vigtigt at du er opmærksom på at betalingen ikke altid kan nå at gå igennem ved en normal overførsel, og så skal du lave en "straks overførelse". Ved du ikke hvordan, du laver sådan en, kontakt da din bank for hjælp.
Hvis dette er tilfældet, eller hvis du ikke er sikker på om betalingen kan nå og gå igennem inden for tidsfristen, anbefaler vi altid, at rejsearrangøren får bevis på at du har sendt pengene afsted. Dette kan gøres ved at sende billededokumentation (et screenshot) enten direkte til rejsearrangøren eller til os, hvorefter vi så kan sende dokumentationen videre.
Det er vigtigt at du ved, at hvis rejsearrangøren ikke har et bevis på at betalingen er sendt afsted fra din bank inden deadline, har de ret til at aflyse rejsen, på din regning. Sker dette vil de med stor sandsynlighed beholde størstedelen af beløbet til afbestillingsgebyr.
Hvordan du tyder regningen ved bankoverførsel?
Du modtager en e-mail, hvori ordet "Rechnung" indgår i emnefeltet i din mail indbakke. Deri kan du finde din regning. Du skal bruge IBAN og SWIFT/BIC oplysningerne, som plejer at stå nederst på regningen. Selve bankoverførslen foretager du i din netbank via "udenlandsk overførsel" eller i din bank. Hvis der er problemer ved denne overførsel, kontakt da din bank.
1. Eksempel: Et billede med en regning fra rejsebureauet Ferien Touristik
2. Eksempel: Et billede med en regning fra rejsebureauet Vtours