Alle samlinger
Rejser & inspiration
Sådan booker du din rejse bedst
Sådan booker du din rejse bedst
Opdateret over en uge siden
ud og hjemrejse skov rejser.jpg

Ud- og hjemrejse

Når du rejser med Tyske rejsebureauer, betragtes ud- og hjemrejse som rejsedage.

Værelset kan som udgangspunkt benyttes om eftermiddagen på ankomstdagen.
På afrejsedatoen skal værelset forlades om formiddagen.

Ønsker du værelset før eller efter, kan det ofte bestilles gennem rejsebureauet. Kontakt genre vores support via det blå chat-ikon i højre hjørne, hvis du har brug for hjælp hertil.

I og med at ud- og hjemrejse betragtes som rejsedage, har flyselskabet ret til at ændre deres afgange inden for samme dag uden konsekvenser. Bliver en hjemrejse f.eks. ændret fra aften til eftermiddag, kan der ikke søges kompensation for manglende måltid.

Når du søger efter hotel

SkovRejser.dk anbefaler, at du altid benytter filtreringen i venstre side, når du søger efter et hotel.

Her kan du nemt sortere i hotellerne og til- eller fravælge f.eks. direkte fly, transfer og/eller antal stjerner. Dermed kan du nemmere finde lige præcis det hotel, der passer til dine ønsker.

Holiday check

Når du booker din rejse, anbefaler vi, at du tjekker vores smileyordning inden.

Der er smileyordning på alle hoteller. Holder du musen over smileyen, får man flere oplysninger og anbefalinger om hotellet.

Er der ingen eller få anmeldelser anbefaler vi, at I undersøger anmeldelser på Tripadvisor.


Vær opmærksom på, at anmeldelserne udelukkende er baseret på de rejsendes oplevelser. Vurderingen er derfor individuel men plejer oftest at give et pejlemærke.

Flere værelser

Ønsker du at finde tilbud til mere end ét værelse eller mere end fire voksne/fire børn, bedes du udfylde denne formular. Så vil vi med glæde lave et godt tilbud til dig.

Ved at booke to værelser efter hinanden selv, risikerer du, at der f.eks. ikke er flere pladser tilbage på flyet til den anden booking. Vi kan udelukkende garantere, at alle rejsende kommer med på turen, hvis vi hjælper dig med at booke alle værelserne på én gang.

Når du har fundet et spændende hotel

Har du fundet et spændende hotel på hjemmesiden, du ønsker at booke, klikker du på det specifikke hotel. Herefter fremkommer en liste over de forskellige rejsebureauer, værelsestyper, samt hvad de tilbyder inkluderet i rejsen.

Dette kan f.eks. være forskellige flytider, værelser eller forplejning.
Da udbuddet blandt rejsebureauerne kan variere meget, anbefaler SkovRejser.dk, at du ser flere tilbud igennem.

Det billigste tilbud er altid det øverste.

SkovRejser.dk anbefaler altid, at du klikker på den blå boks "Rejsebeskrivelse fra rejsebureauet", så du er helt sikker på, hvad der indgår i den rejse, du køber.

Når du booker

Ønsker du at booke rejsen, klikker du på den grønne boks "Bestil fra rejsebureauet". Herefter kommer du til bestillingssiden hos rejsebureauet.

SkovRejser.dk er udelukkende en rejseformidler, og den rejse, du køber, er igennem det tyske rejsebureau.

Du booker dog til præcis samme pris her som hos rejsebureauet. Der er Ingen skjulte gebyrer.

Det er vigtigt, at du ser alle dine informationer igennem, når du booker din rejse:

- Er mit navn stavet korrekt i forhold til hvordan det står i mit pas?

- Er min og mine medrejsendes fødselsdag korrekt?

Det samme gør sig gældende i forhold til jeres rejsedetaljer:

- Er flytiderne og datoerne korrekte?

- Er der transfer med i min rejse?

Når du har trykket på "Betal rejse", er rejsen bindende og kan dermed ikke annulleres eller ændres uden gebyrer. Der er ingen gratis fortrydelsesret.

Efter du har booket

Efter du har booket din rejse, vil du modtage en informationsmail fra SkovRejser.dk samt en bekræftelse fra rejsebureauet.

SkovRejser.dk modtager ikke de mails, der bliver sendt til dig direkte fra rejsebureauet. Vi kan derfor ikke følge op på f.eks. betalingspåmindelser. Det er dit ansvar at se efter f.eks. regning fra rejsebureauet eller billetter. Dog vil vi meget gerne hjælpe dig undervejs.

Modtager du derfor en besked fra rejsebureauet, som du ikke forstår, skal du blot sende den til vores support.

Ligeledes er det dit eget ansvar, at være opmærksom på eventuelle restriktioner og vilkår på din destination. Det er blandt andet vigtigt, at være opmærksom på visum-regler, samt at dit pas flere steder udenfor EU skal være gyldige seks måneder efter hjemkomst. Du kan læse mere om disse regler HER.

Er der det mindste, du er i tvivl om, er du meget velkommen til at kontakte os på vores email [email protected] eller via vores chat. Her kan du også bede os om at ringe dig op.

Besvarede dette dit spørgsmål?